Jauns ieraksts: Gidons Krēmers atskaņo Veinberga 24 Prelūdes

Savā pirmajā ierakstā, kas laists klajā Accentus Music izdevniecības paspārnē, Gidons Krēmers prezentē pasaulē pirmo Veinberga Prelūžu aranžiju.

_

_

Atzīmējot komponista Mečislava Veinberga simto gadadienu, Gidons Krēmers laiž klajā jaunu albumu, kas sevī ietver Veinberga 24 Prelūdes čellam, kā pārlikumu vijoles solo aranžējis un ieskaņojis pats Gidons Krēmers.

2018.gadā šīs prelūdes kļuva par pamatu koncertprogramai “Prelūdes Zudušajam laikam” – multimediālam projektam, kas apvieno Veinberga mūziku un lietuviešu mākslinieka Antanas Sutkus fotogrāfijas. Lai gan šādā apvienojumā mums tiek sniegts ieskats, kā pats Gidons Krēmers teicis “pagājušajā ērā, kā mantojums nu jau lēnām dziest, bet vēl nav pavisam izdzisis”, šī 24 Prelūžu interpretācija pati par sevi ļauj saklausīt šī laika muzikālo valodu – aforistisku, bieži brutālu, provokatīvu un pilnu iekšējo konfliktu.

Iepriekšējie Gidona Krēmera projekti, kas gaismā ceļ nedaudz piemirsto Veinberga mūziku, ko daudzi uzskata par Dmitrija Šostakoviča mūzikas stila mantinieku, jau iepriekš izpelnījušies starptautisku mūzikas kritiķu atzinību visā pasaulē. Un tieši Krēmers ar sev piemītošo unikālo skanējumu, šķiet, ir pats piemērotākais šī repertuāra interprets.

Maijā klajā nāks arī Paula Smačnija (Paul Smaczny) režisēts videoieraksts (DVD) ar nosaukumu “Gidons Krēmers – Pašam savu balsi atrodot” (“Gidon Kremer – Finding Your Own Voice”). Filmā iekļauts audiovizuāls Gidona Krēmera “Prelūdes Zudušajam laikam” Maskavas Gogoļa centrā notikušā koncerta ieraksts.

Vairāk informācijas par jaunu CD ierakstu un gaidāmo DVD meklējiet arī Accentus Music mājaslapā.

Gidon Kremer playing Weinberg Preludes_photo by Sergey Shoulga